Ilustração da capa do livro Vozes da Lagoa. O livro é uma reunião de relatos de pessoas antigas do bairro Lagoa da Conceição, de Florianópolis, sobre como era a vida no local quando eram mais jovens, além de lendas, e causos curiosos.
Sendo a temática da publicação “transmissão de informação”, foi acertado utilizar como referência para a capa o retrato da instalação do primeiro poste da Lagoa da Conceição. Com a eletricidade vem o telefone, que conecta as pessoas, de lugar a lugar, de um tempo a outro, dando voz ao povo da Lagoa.
__________________
Illustration for the cover of the book Vozes da Lagoa. The book is a gathering of accounts of old people from the Lagoa da Conceição neighborhood of Florianópolis about how was life  when they were younger, as well as legends and curious facts.
Being the issue of the publication “transmission of information”, it was agreed to use as a reference for the cover the portrait of the installation of the first pole of the Lagoa da Conceição. With electricity comes the telephone, which connects people, from place to place, from time to time, giving voice to the people of Lagoa.

 

capa aberta copy

 

 

 

Anúncios